نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آرامش در حضور دیگران کارکرد مفهوم «بیش‌متنیت» در اقتباس سینمایی از داستان «آرامش در حضور دیگران» [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 5-23]
  • آفرینش موسیقی موزیکاپوئتیکا؛ واکاوی یک مفهوم در آفرینشِ موسیقی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 111-128]
  • آلن بدیو تأثیر کارکرد رسانه‌ای سینما بر ویژگی‌های فرمی و محتوایی سینمای مستندنما* [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 89-103]

ا

  • اجرا- گفتار لکچر-پرفورمنس و خلق معنا: چگونگی شکل‌گیری معنا در دوگانۀ سخنرانی و اجرا با تکیه بر نقد رتوریکی [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 21-36]
  • اخلاق نیکوماخوس جنبه‌های اخلاقی کاتارسیس تراژیک در پیوند با کاتارسیس موسیقایی نزد ارسطو [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 27-43]
  • ارزش عوامل موثر بر شکل گیری زنجیره ارزش در صنعت سینمای ایران [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 137-143]
  • ارسطو جنبه‌های اخلاقی کاتارسیس تراژیک در پیوند با کاتارسیس موسیقایی نزد ارسطو [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 27-43]
  • ارکستر سازهای ایرانی «گفت و واگفت» در ساز‌آرایی سازهای ایرانی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 41-63]
  • اسب تورین مطالعه ملال هایدگری در سینمای بلاتار ؛مطالعات موردی: «تانگوی شیطان» و «اسب تورین» [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 25-49]
  • استیون اسپیلبرگ اقتباس عکاسانه در فیلم نجات سرباز رایان [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 79-94]
  • اصغر فرهادی کارکردهای بیانی مقدمه و صحنه‌های آغازین در فیلمنامه گذشته اثر اصغر فرهادی با رویکرد نئوفرمالیسم [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 53-72]
  • اقتباس سینمایی کارکرد مفهوم «بیش‌متنیت» در اقتباس سینمایی از داستان «آرامش در حضور دیگران» [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 5-23]
  • اقتباس سینمایی اقتباس عکاسانه در فیلم نجات سرباز رایان [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 79-94]
  • اکبر رادی "منجی در صبح نمناک" اکبر رادی به مثابه بازنمایی میدان تئاتر در سالهای پایانی دهه پنجاه شمسی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 129-145]
  • امر زنانه تحلیلی بر سینمای دهه نود ایران به میانجی مفهوم طرد و ارتباط آن با امر زنانه مبتنی بر اندیشه ژولیا کریستوا [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 5-21]
  • امر مادرانه تحلیلی بر سینمای دهه نود ایران به میانجی مفهوم طرد و ارتباط آن با امر زنانه مبتنی بر اندیشه ژولیا کریستوا [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 5-21]
  • ایران عوامل موثر بر شکل گیری زنجیره ارزش در صنعت سینمای ایران [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 137-143]

ب

  • بافت موسیقی «گفت و واگفت» در ساز‌آرایی سازهای ایرانی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 41-63]
  • بلاتار مطالعه ملال هایدگری در سینمای بلاتار ؛مطالعات موردی: «تانگوی شیطان» و «اسب تورین» [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 25-49]
  • بیش‌متنیت کارکرد مفهوم «بیش‌متنیت» در اقتباس سینمایی از داستان «آرامش در حضور دیگران» [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 5-23]
  • بینامتنیت معناکاوی پرفورمنس‌آرت‌های غیرتکنولوژیک هنرمندان ایرانی مقیم امریکا بر مبنای دیدگاه ژولیا کریستوا (دو دهه اول قرن بیست و یک میلادی) [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 23-39]

پ

  • پایان‌بندی بی پایانی، پایان بندی نوین در سینمای پسا مدرن با نگاهی به جاده مالهالند [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 87-109]
  • پدیدارشناسی مرلوپونتی خوانش مؤلفه‌های ترکیبی معماری در سینمای کیارستمی با نگاه پدیدارشناسانه [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 5-20]
  • پرفورمنس‌آرت معناکاوی پرفورمنس‌آرت‌های غیرتکنولوژیک هنرمندان ایرانی مقیم امریکا بر مبنای دیدگاه ژولیا کریستوا (دو دهه اول قرن بیست و یک میلادی) [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 23-39]
  • پسامدرنیسم بی پایانی، پایان بندی نوین در سینمای پسا مدرن با نگاهی به جاده مالهالند [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 87-109]
  • پیر بوردیو تکوینِ میدانِ تولیدِ درامِ ایران پیش از انقلاب مشروطه و نقش میرزاآقا تبریزی در ساخت‌یابیِ آن [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 95-110]

ت

  • تئوری مکمل واکاوی قطعه «در جست‌وجوی زمان از دست رفته» اثر علیرضا مشایخی با تکیه بر تئوری‌مکمل [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 61-78]
  • تاریخ موسیقی تقابل گفتمانی در موسیقی قرن سوم: براساس کتاب الملاهی و اسمائها من قبل الموسیقی [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 111-125]
  • تاریخِ موسیقی سنخ‌شناسی متون موسیقایی ایران [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 45-60]
  • تانگوی شیطان مطالعه ملال هایدگری در سینمای بلاتار ؛مطالعات موردی: «تانگوی شیطان» و «اسب تورین» [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 25-49]
  • تدوین فیلم تأثیرات حذف بلاغی در تدوین برخی از فیلم‌های سینمای ایران [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 95-110]
  • تقابل گفتمانی تقابل گفتمانی در موسیقی قرن سوم: براساس کتاب الملاهی و اسمائها من قبل الموسیقی [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 111-125]
  • تولید معنا لکچر-پرفورمنس و خلق معنا: چگونگی شکل‌گیری معنا در دوگانۀ سخنرانی و اجرا با تکیه بر نقد رتوریکی [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 21-36]

ج

  • جاده مالهالند بی پایانی، پایان بندی نوین در سینمای پسا مدرن با نگاهی به جاده مالهالند [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 87-109]
  • جامعه‌شناسی تبیین مولفه‌های جامعه‌شناسانه تقابل سنت و مدرنیسم در خانواده ایرانی و نمود آن در آثار سینمایی دهه هفتاد (مورد پژوهی: دو فیلم زیر پوست شهر و دو زن) [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 73-93]

ح

  • حذف بلاغی تأثیرات حذف بلاغی در تدوین برخی از فیلم‌های سینمای ایران [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 95-110]
  • حقیقت تأثیر کارکرد رسانه‌ای سینما بر ویژگی‌های فرمی و محتوایی سینمای مستندنما* [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 89-103]

خ

  • خواب در فنجان خالی بررسی مفهوم قهرمان تراوئراشپیل از منظر والتر بنیامین در نمایشنامه‌های مرگ یزدگرد اثر بهرام بیضایی، خواب در فنجان خالی اثر نغمه ثمینی و قلندرخونه اثر ایرج صغیری [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 73-88]
  • خودآگاهی ماشین تاثیر نظریه‌های خوداگاهی ماشین ها بر بازنمایی هوش مصنوعی در فیلم ها و سریال ها: مورد مطالعاتی فیلم اکس -ماشینا، سریال دنیای غرب و مینی سریال دِوز [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 105-119]
  • خویشاوندی‌های پنجم واکاوی قطعه «در جست‌وجوی زمان از دست رفته» اثر علیرضا مشایخی با تکیه بر تئوری‌مکمل [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 61-78]

د

  • درباره‌ی حقیقت لکچر-پرفورمنس و خلق معنا: چگونگی شکل‌گیری معنا در دوگانۀ سخنرانی و اجرا با تکیه بر نقد رتوریکی [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 21-36]
  • در جست‌وجوی زمان ازدست‌رفته واکاوی قطعه «در جست‌وجوی زمان از دست رفته» اثر علیرضا مشایخی با تکیه بر تئوری‌مکمل [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 61-78]
  • دست آخر ماخولیا از فروید تا کریستوا در خوانش دو اثر از ساموئل بکت، همه افتادگان و دست آخر [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 6-26]
  • دگرمکان برساخت هویت از طریق مکان در آثار فیلم‌سازان کرد [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 51-72]
  • دوزن تبیین مولفه‌های جامعه‌شناسانه تقابل سنت و مدرنیسم در خانواده ایرانی و نمود آن در آثار سینمایی دهه هفتاد (مورد پژوهی: دو فیلم زیر پوست شهر و دو زن) [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 73-93]

ر

  • رابرت کاپا اقتباس عکاسانه در فیلم نجات سرباز رایان [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 79-94]
  • رایانش احساسی تاثیر نظریه‌های خوداگاهی ماشین ها بر بازنمایی هوش مصنوعی در فیلم ها و سریال ها: مورد مطالعاتی فیلم اکس -ماشینا، سریال دنیای غرب و مینی سریال دِوز [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 105-119]
  • رتوریک موزیکاپوئتیکا؛ واکاوی یک مفهوم در آفرینشِ موسیقی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 111-128]
  • رخداد تأثیر کارکرد رسانه‌ای سینما بر ویژگی‌های فرمی و محتوایی سینمای مستندنما* [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 89-103]
  • رسانه تأثیر کارکرد رسانه‌ای سینما بر ویژگی‌های فرمی و محتوایی سینمای مستندنما* [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 89-103]
  • روایت کارکرد مفهوم «بیش‌متنیت» در اقتباس سینمایی از داستان «آرامش در حضور دیگران» [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 5-23]

ز

  • زنجیره ارزش عوامل موثر بر شکل گیری زنجیره ارزش در صنعت سینمای ایران [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 137-143]
  • زیرپوست‌شهر تبیین مولفه‌های جامعه‌شناسانه تقابل سنت و مدرنیسم در خانواده ایرانی و نمود آن در آثار سینمایی دهه هفتاد (مورد پژوهی: دو فیلم زیر پوست شهر و دو زن) [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 73-93]
  • زیگموند فروید ماخولیا از فروید تا کریستوا در خوانش دو اثر از ساموئل بکت، همه افتادگان و دست آخر [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 6-26]

ژ

  • ژاک تاتی بررسی تاثیر معماری مدرن بر میزانسن های فیلم وقت بازی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 65-85]
  • ژرار ژنت کارکرد مفهوم «بیش‌متنیت» در اقتباس سینمایی از داستان «آرامش در حضور دیگران» [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 5-23]
  • ژک لکان ماخولیا از فروید تا کریستوا در خوانش دو اثر از ساموئل بکت، همه افتادگان و دست آخر [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 6-26]
  • ژولیا کریستوا تحلیلی بر سینمای دهه نود ایران به میانجی مفهوم طرد و ارتباط آن با امر زنانه مبتنی بر اندیشه ژولیا کریستوا [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 5-21]
  • ژولیا کریستوا معناکاوی پرفورمنس‌آرت‌های غیرتکنولوژیک هنرمندان ایرانی مقیم امریکا بر مبنای دیدگاه ژولیا کریستوا (دو دهه اول قرن بیست و یک میلادی) [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 23-39]
  • ژولیا کریستوا ماخولیا از فروید تا کریستوا در خوانش دو اثر از ساموئل بکت، همه افتادگان و دست آخر [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 6-26]

س

  • سازآرایی سازهای ایرانی «گفت و واگفت» در ساز‌آرایی سازهای ایرانی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 41-63]
  • ساموئل بکت ماخولیا از فروید تا کریستوا در خوانش دو اثر از ساموئل بکت، همه افتادگان و دست آخر [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 6-26]
  • سرمایه نمادین "منجی در صبح نمناک" اکبر رادی به مثابه بازنمایی میدان تئاتر در سالهای پایانی دهه پنجاه شمسی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 129-145]
  • سنت تبیین مولفه‌های جامعه‌شناسانه تقابل سنت و مدرنیسم در خانواده ایرانی و نمود آن در آثار سینمایی دهه هفتاد (مورد پژوهی: دو فیلم زیر پوست شهر و دو زن) [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 73-93]
  • سنخ‌شناسی سنخ‌شناسی متون موسیقایی ایران [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 45-60]
  • سیاست جنبه‌های اخلاقی کاتارسیس تراژیک در پیوند با کاتارسیس موسیقایی نزد ارسطو [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 27-43]
  • سینما تحلیلی بر سینمای دهه نود ایران به میانجی مفهوم طرد و ارتباط آن با امر زنانه مبتنی بر اندیشه ژولیا کریستوا [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 5-21]
  • سینما مطالعه‌ای بر بازنمایی مرگ در سینمای عباس کیارستمی بر اساس مفهوم مرگ در اندیشه هایدگر [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 37-51]
  • سینما تاثیر نظریه‌های خوداگاهی ماشین ها بر بازنمایی هوش مصنوعی در فیلم ها و سریال ها: مورد مطالعاتی فیلم اکس -ماشینا، سریال دنیای غرب و مینی سریال دِوز [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 105-119]
  • سینمای ایران تأثیرات حذف بلاغی در تدوین برخی از فیلم‌های سینمای ایران [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 95-110]
  • سینمای پسامدرن بی پایانی، پایان بندی نوین در سینمای پسا مدرن با نگاهی به جاده مالهالند [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 87-109]
  • سینمای کُرد برساخت هویت از طریق مکان در آثار فیلم‌سازان کرد [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 51-72]
  • سینمای کیارستمی خوانش مؤلفه‌های ترکیبی معماری در سینمای کیارستمی با نگاه پدیدارشناسانه [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 5-20]
  • سینمای مدرن بررسی تاثیر معماری مدرن بر میزانسن های فیلم وقت بازی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 65-85]

ش

  • شهر برساخت هویت از طریق مکان در آثار فیلم‌سازان کرد [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 51-72]

ص

  • صحنه‌های آغاز کارکردهای بیانی مقدمه و صحنه‌های آغازین در فیلمنامه گذشته اثر اصغر فرهادی با رویکرد نئوفرمالیسم [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 53-72]
  • صنعت سینما عوامل موثر بر شکل گیری زنجیره ارزش در صنعت سینمای ایران [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 137-143]

ط

  • طبقه‌بندی علوم سنخ‌شناسی متون موسیقایی ایران [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 45-60]
  • طرد تحلیلی بر سینمای دهه نود ایران به میانجی مفهوم طرد و ارتباط آن با امر زنانه مبتنی بر اندیشه ژولیا کریستوا [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 5-21]

ع

  • عباس کیارستمی مطالعه‌ای بر بازنمایی مرگ در سینمای عباس کیارستمی بر اساس مفهوم مرگ در اندیشه هایدگر [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 37-51]
  • علمی- تخیلی تاثیر نظریه‌های خوداگاهی ماشین ها بر بازنمایی هوش مصنوعی در فیلم ها و سریال ها: مورد مطالعاتی فیلم اکس -ماشینا، سریال دنیای غرب و مینی سریال دِوز [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 105-119]
  • علیرضا مشایخی واکاوی قطعه «در جست‌وجوی زمان از دست رفته» اثر علیرضا مشایخی با تکیه بر تئوری‌مکمل [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 61-78]

غ

  • غنا تقابل گفتمانی در موسیقی قرن سوم: براساس کتاب الملاهی و اسمائها من قبل الموسیقی [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 111-125]

ف

  • فضای معماری خوانش مؤلفه‌های ترکیبی معماری در سینمای کیارستمی با نگاه پدیدارشناسانه [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 5-20]
  • فن شعر جنبه‌های اخلاقی کاتارسیس تراژیک در پیوند با کاتارسیس موسیقایی نزد ارسطو [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 27-43]
  • فیلم داستانی بی پایانی، پایان بندی نوین در سینمای پسا مدرن با نگاهی به جاده مالهالند [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 87-109]
  • فیلم قیصر رد پای گاو اسطوره ای در سینمای ایران: نمونه نقد اسطوره محور [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 111-126]
  • فیلم گاو رد پای گاو اسطوره ای در سینمای ایران: نمونه نقد اسطوره محور [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 111-126]

ق

  • قرن‌بیست‌و‌یکم معناکاوی پرفورمنس‌آرت‌های غیرتکنولوژیک هنرمندان ایرانی مقیم امریکا بر مبنای دیدگاه ژولیا کریستوا (دو دهه اول قرن بیست و یک میلادی) [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 23-39]
  • قلندرخونه بررسی مفهوم قهرمان تراوئراشپیل از منظر والتر بنیامین در نمایشنامه‌های مرگ یزدگرد اثر بهرام بیضایی، خواب در فنجان خالی اثر نغمه ثمینی و قلندرخونه اثر ایرج صغیری [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 73-88]
  • قهرمان تراوئراشپیل بررسی مفهوم قهرمان تراوئراشپیل از منظر والتر بنیامین در نمایشنامه‌های مرگ یزدگرد اثر بهرام بیضایی، خواب در فنجان خالی اثر نغمه ثمینی و قلندرخونه اثر ایرج صغیری [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 73-88]

ک

  • کاتارسیس تراژیک جنبه‌های اخلاقی کاتارسیس تراژیک در پیوند با کاتارسیس موسیقایی نزد ارسطو [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 27-43]
  • کاتارسیس موسیقایی جنبه‌های اخلاقی کاتارسیس تراژیک در پیوند با کاتارسیس موسیقایی نزد ارسطو [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 27-43]
  • کتاب الملاهی تقابل گفتمانی در موسیقی قرن سوم: براساس کتاب الملاهی و اسمائها من قبل الموسیقی [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 111-125]
  • کوکر خوانش مؤلفه‌های ترکیبی معماری در سینمای کیارستمی با نگاه پدیدارشناسانه [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 5-20]

گ

  • گاو یکتاآفریده رد پای گاو اسطوره ای در سینمای ایران: نمونه نقد اسطوره محور [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 111-126]
  • گذشته کارکردهای بیانی مقدمه و صحنه‌های آغازین در فیلمنامه گذشته اثر اصغر فرهادی با رویکرد نئوفرمالیسم [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 53-72]
  • گفت و واگفت «گفت و واگفت» در ساز‌آرایی سازهای ایرانی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 41-63]

ل

  • لکچر- پرفورمنس لکچر-پرفورمنس و خلق معنا: چگونگی شکل‌گیری معنا در دوگانۀ سخنرانی و اجرا با تکیه بر نقد رتوریکی [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 21-36]

م

  • ماخولیا ماخولیا از فروید تا کریستوا در خوانش دو اثر از ساموئل بکت، همه افتادگان و دست آخر [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 6-26]
  • مارتین هایدگر مطالعه‌ای بر بازنمایی مرگ در سینمای عباس کیارستمی بر اساس مفهوم مرگ در اندیشه هایدگر [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 37-51]
  • متن سنخ‌شناسی متون موسیقایی ایران [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 45-60]
  • مدرنیسم تبیین مولفه‌های جامعه‌شناسانه تقابل سنت و مدرنیسم در خانواده ایرانی و نمود آن در آثار سینمایی دهه هفتاد (مورد پژوهی: دو فیلم زیر پوست شهر و دو زن) [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 73-93]
  • مرگ مطالعه‌ای بر بازنمایی مرگ در سینمای عباس کیارستمی بر اساس مفهوم مرگ در اندیشه هایدگر [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 37-51]
  • مرگ یزدگرد بررسی مفهوم قهرمان تراوئراشپیل از منظر والتر بنیامین در نمایشنامه‌های مرگ یزدگرد اثر بهرام بیضایی، خواب در فنجان خالی اثر نغمه ثمینی و قلندرخونه اثر ایرج صغیری [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 73-88]
  • مستندنمایی تأثیر کارکرد رسانه‌ای سینما بر ویژگی‌های فرمی و محتوایی سینمای مستندنما* [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 89-103]
  • معرفت‌شناسی موزیکاپوئتیکا؛ واکاوی یک مفهوم در آفرینشِ موسیقی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 111-128]
  • معماری مدرن بررسی تاثیر معماری مدرن بر میزانسن های فیلم وقت بازی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 65-85]
  • مقدمه کارکردهای بیانی مقدمه و صحنه‌های آغازین در فیلمنامه گذشته اثر اصغر فرهادی با رویکرد نئوفرمالیسم [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 53-72]
  • مکان نمادین برساخت هویت از طریق مکان در آثار فیلم‌سازان کرد [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 51-72]
  • ملال مطالعه ملال هایدگری در سینمای بلاتار ؛مطالعات موردی: «تانگوی شیطان» و «اسب تورین» [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 25-49]
  • منجی در صبح نمناک "منجی در صبح نمناک" اکبر رادی به مثابه بازنمایی میدان تئاتر در سالهای پایانی دهه پنجاه شمسی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 129-145]
  • موزیکاپوئتیکا موزیکاپوئتیکا؛ واکاوی یک مفهوم در آفرینشِ موسیقی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 111-128]
  • موسیقی تقابل گفتمانی در موسیقی قرن سوم: براساس کتاب الملاهی و اسمائها من قبل الموسیقی [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 111-125]
  • موسیقی ایرانی «گفت و واگفت» در ساز‌آرایی سازهای ایرانی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 41-63]
  • موسیقی‌شناسی سنخ‌شناسی متون موسیقایی ایران [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 45-60]
  • میدان تولید درام تکوینِ میدانِ تولیدِ درامِ ایران پیش از انقلاب مشروطه و نقش میرزاآقا تبریزی در ساخت‌یابیِ آن [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 95-110]
  • میدان نمایشنامه‌نویسی ایران در دهه 50 "منجی در صبح نمناک" اکبر رادی به مثابه بازنمایی میدان تئاتر در سالهای پایانی دهه پنجاه شمسی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 129-145]
  • میرزاآقا تبریزی تکوینِ میدانِ تولیدِ درامِ ایران پیش از انقلاب مشروطه و نقش میرزاآقا تبریزی در ساخت‌یابیِ آن [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 95-110]
  • میرزا فتحعلی آخوندزاده تکوینِ میدانِ تولیدِ درامِ ایران پیش از انقلاب مشروطه و نقش میرزاآقا تبریزی در ساخت‌یابیِ آن [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 95-110]
  • میزانسن بررسی تاثیر معماری مدرن بر میزانسن های فیلم وقت بازی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 65-85]

ن

  • نئوفرمالیسم تأثیرات حذف بلاغی در تدوین برخی از فیلم‌های سینمای ایران [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 95-110]
  • نئوفرمالیسم کارکردهای بیانی مقدمه و صحنه‌های آغازین در فیلمنامه گذشته اثر اصغر فرهادی با رویکرد نئوفرمالیسم [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 53-72]
  • نجات سرباز رایان اقتباس عکاسانه در فیلم نجات سرباز رایان [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 79-94]
  • نظریه کنش "منجی در صبح نمناک" اکبر رادی به مثابه بازنمایی میدان تئاتر در سالهای پایانی دهه پنجاه شمسی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 129-145]
  • نقد اسطوره گرا رد پای گاو اسطوره ای در سینمای ایران: نمونه نقد اسطوره محور [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 111-126]
  • نقد اسطوره محور رد پای گاو اسطوره ای در سینمای ایران: نمونه نقد اسطوره محور [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 111-126]
  • نقد رتوریکی لکچر-پرفورمنس و خلق معنا: چگونگی شکل‌گیری معنا در دوگانۀ سخنرانی و اجرا با تکیه بر نقد رتوریکی [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 21-36]

و

  • والتر بنیامین بررسی مفهوم قهرمان تراوئراشپیل از منظر والتر بنیامین در نمایشنامه‌های مرگ یزدگرد اثر بهرام بیضایی، خواب در فنجان خالی اثر نغمه ثمینی و قلندرخونه اثر ایرج صغیری [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 73-88]
  • وقت بازی بررسی تاثیر معماری مدرن بر میزانسن های فیلم وقت بازی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 65-85]
  • ویوین سوبچاک خوانش مؤلفه‌های ترکیبی معماری در سینمای کیارستمی با نگاه پدیدارشناسانه [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 5-20]

ه

  • هایدگر مطالعه ملال هایدگری در سینمای بلاتار ؛مطالعات موردی: «تانگوی شیطان» و «اسب تورین» [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 25-49]
  • همه‌ی افتادگان ماخولیا از فروید تا کریستوا در خوانش دو اثر از ساموئل بکت، همه افتادگان و دست آخر [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 6-26]
  • هنرمندان ایرانی‌تبار امریکا معناکاوی پرفورمنس‌آرت‌های غیرتکنولوژیک هنرمندان ایرانی مقیم امریکا بر مبنای دیدگاه ژولیا کریستوا (دو دهه اول قرن بیست و یک میلادی) [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 23-39]
  • هوش مصنوعی تاثیر نظریه‌های خوداگاهی ماشین ها بر بازنمایی هوش مصنوعی در فیلم ها و سریال ها: مورد مطالعاتی فیلم اکس -ماشینا، سریال دنیای غرب و مینی سریال دِوز [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 105-119]
  • هومولوژی تکوینِ میدانِ تولیدِ درامِ ایران پیش از انقلاب مشروطه و نقش میرزاآقا تبریزی در ساخت‌یابیِ آن [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 95-110]
  • هویت برساخت هویت از طریق مکان در آثار فیلم‌سازان کرد [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 51-72]